Niepełnosprawność

UKE. Kontrola operatorów pod kątem realizacji udogodnień dla niepełnosprawnych 

Urząd Komunikacji Elektronicznej skontrolował 51 operatorów telekomunikacyjnych i kablowych pod kątem realizacji udogodnień dla niepełnosprawnych. 

UKE zauważa, że dostawcy publicznie dostępnych usług telefonicznych mają obowiązek zapewnienia dostępności świadczonych usług dla osób z niepełnosprawnościami. Obowiązek dotyczy m.in. zapewnienia obsługi, dostosowania biur obsługi do potrzeb klientów z niepełnosprawnościami, dostępności serwisów internetowych i odpowiednio przystosowanych urządzeń telekomunikacyjnych.

W okresie od 1 września do 10 października 2022 r. przeprowadzono kontrolę w zakresie przestrzegania przez operatorów przepisów rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 26 marca 2014 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia udogodnień dla osób niepełnosprawnych przez dostawców publicznie dostępnych usług telefonicznych. Pracownicy UKE przeprowadzili bezpośrednie kontrole w wytypowanych salonach przedsiębiorców telekomunikacyjnych, gdzie ocenie została poddana dostępność architektoniczna BOK-ów oraz zakres i jakość świadczonych przez przedsiębiorców udogodnień.

Nieprawidłowości stwierdzono w przypadku 34 firm. Wśród nich znalazły się m.in. T-Mobile Polska, Polkomtel, TK Chopin, Dolsat czy Toya.

Źródło: oprac. za wirtualnemedia.pl. Zdjęcie ilustracyjne – fot Shutterstock.

14 grudnia 2022