News, Niepełnosprawność

STOP Barierom. Druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej

Aktywizacja zawodowa osób z niepełnosprawnością – to wiodący temat drugiej edycji ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej STOP Barierom, którą zrealizuje fundacja Neuron +.

Kampania będzie prowadzona w mediach tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) i społecznościowych, na portalach internetowych, a jej głównym celem jest zmiana nastawienia przedsiębiorców oraz różnych instytucji do zatrudniania osób niepełnosprawnych. Kampania, której elementami będą m.in. artykuły, audycje radiowe, poradniki internetowe, ma przekonać pracodawców, że zatrudnianie niepełnosprawnych pracowników to dobra decyzja, gdyż są to często osoby wykwalifikowane, dobrze przygotowane do wykonywania obowiązków lub wymagające tylko pewnego przeszkolenia.

Zakładanym efektem kampanii ma być wywarcie pozytywnego wpływu na wskaźnik aktywności zawodowej ludzi z niepełnosprawnością. Okazuje się, że w tej grupie społecznej pracuje tylko nieco więcej niż co czwarta osoba, a trudna sytuacja jest zwłaszcza w mniejszych miejscowościach.

W drugą edycję kampanii zaangażowały się takie podmioty jak: Fundacja PKO Banku Polskiego, Fundacja Orlen Dar Serca, Fundacja KGHM Polska Miedź, Totalizator Sportowy.

źródło: materiały prasowe

8 czerwca 2020