Wykluczenie społeczne

Rybnik. Podsumowanie akcji “Czapka św. Mikołaja”

18 grudnia odbył się finał 20. edycji akcji charytatywnej „Czapka Św. Mikołaja”, organizowanej przez rybnicką Młodzieżową Radę Miasta.

W tym roku była to wyjątkowa edycja nie tylko ze względu na jubileusz, ale przede wszystkim na sam przebieg akcji, który różnił od poprzednich lat. Akcja przebiegła hybrydowo – młodzież działała zarówno online, jak i bezpośrednio.

Wraz z 20. edycją powrócono do kwest wolontariackich. Wolontariuszy w czapkach Św. Mikołaja można było spotkać w centrum handlowym Focus Park. Młodzi radni poprowadzili również stoisko na jarmarku bożonarodzeniowym na rybnickim rynku, które cieszyło się dużą popularnością. W grudniu na profilu facebookowym MRM pojawiały się licytacje charytatywne, podczas których w sumie ukazało się blisko 140 aukcji.

Wszystkie działania tej edycji doprowadziły do pobicia zeszłorocznego wyniku “Czapki”. W sumie, w trakcie 20. edycji „Czapki św. Mikołaja” udało się:

  • zebrać 16 337, 29 zł – podczas licytacji, jarmarku bożonarodzeniowego na rybnickim rynku oraz datków w formie przelewów na konto bankowe,
  • zebrać towar – o szacunkowej wartości 5 000 zł,
  • przygotować 300 paczek żywnościowych i prezentowych dla najbardziej potrzebujących.

– Wierzymy, że wraz z paczkami do domów wstąpił duch świąt, który wniósł odrobinę ciepła i radości w szarą rzeczywistość. Dziękujemy Wam za pomoc i liczymy na Was za rok! – mówią młodzi radni.

Edycja 2021 została zorganizowana przez radnych Młodzieżowej Rady Miasta Rybnika, we współpracy ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Młodzieży.

Źródło: oprac. za rybnik.eu. Zdjęcie – MRM

21 grudnia 2021