We wtorek, 1 lutego, w Hevelianum odbyła się konferencja prasowa, poświęcona szczegółom startującej właśnie nowej kampanii społecznej „Gdańsk Miastem Równości”. O tym, czego dotyczy kampania oraz jakie są jej cele i inicjatywy z nią związane, opowiadali m.in. prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, miejscy radni i bohaterowie spotów.
Główne założenia rozpoczętej kampanii społecznej to równe prawa oraz sprzeciw wobec mowy nienawiści, hejtu i dyskryminacji. W kampanii będą poruszane takie obszary dyskryminacji jak pochodzenie, płeć, wiek, niepełnosprawność, orientacja psychoseksualna, światopogląd, sytuacja ekonomiczna czy wykształcenie.
– Nie ma miejsca na żadne „ale” w kwestii elementarnych praw człowieka i obywatela, w kwestii równości i równego traktowania. Ta kampania ma zwrócić uwagę na różne aspekty równości, które dotyczą każdego z nas. Mieszkańcy Gdańska są wrażliwi i rozumieją potrzeby innych, ale z pewnością są także tacy, którzy nigdy nie mieli możliwości uświadomienia sobie, jak to jest, żyć z poczuciem wykluczenia i odrębności. Kampania skierowana jest do wszystkich gdańszczanek i gdańszczan, po to żebyśmy umieli odkryć wrażliwość, zauważyć drugiego człowieka i jego potrzeby – komentuje Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska.
W mieście pojawią się billboardy i citylighty, a promocyjne spoty trafią do mediów i internetu.
Kampania społeczna jest kolejnym elementem uchwalonego przez Radę Miasta, w 2018 roku, Gdańskiego Modelu Na Rzecz Równego Traktowania.
Źródło: oprac. za wirtualnemedia.pl. Zdjęcie ilustracyjne – fot. Pixabay.