News, Wykluczenie cyfrowe

Ponad 330 tys. złotych wygrane dla dzieci wykluczonych cyfrowo. Podsumowanie akcji GRA PACZKA

330 318 złotych – takim wynikiem zakończyła się GRA PACZKA. Podczas 76-godzinnego charytatywnego streamu Szlachetnej Paczki odbyła się zbiórka na zakup sprzętu komputerowego dla dzieci zagrożonych wykluczeniem cyfrowym.

W inicjatywę GRA PACZKA zaangażowali się najpopularniejsi streamerzy w Polsce. Przez trzy wypełnione pomocą doby grali na żywo i organizowali konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia.

Dzięki wsparciu w ramach akcji GRA PACZKA na początek pomoc otrzyma 50 najbardziej potrzebujących podopiecznych Akademii Przyszłości. Niezbędny do nauki i życia towarzyskiego sprzęt trafi do nich w Dzień Dziecka. Skala problemu, jakim jest wykluczenie cyfrowe, wpłynie dodatkowo na kształt tegorocznej edycji Szlachetnej Paczki. Organizatorzy chcą pomóc co najmniej 2 000 dzieci, które borykają się z takimi barierami.

Grą i zaangażowaniem swoich społeczności akcję wsparli streamerzy i youtuberzy z Fantasyexpo, LifeTube, JaRock, Gameset, Archon, m.in. Rock, Łosiu, Izak, Doknes, Lempiank, Jcob, ale i wielu innych! Dodatkową pomoc zapewniły agencje GAMMA PR i Galaktus.

Wykluczenie cyfrowe nierozerwalnie łączy się z problemem biedy, który wymaga systemowych rozwiązań, takich jak mądra pomoc Szlachetnej Paczki. Rozumieją to partnerzy, którzy postanowili włączyć się w inicjatywę GRA PACZKA: NVIDIA, Acer, ALL iN! GAMES, AMD, AMSO, AORUS, ASUS, BeQuiet, CD PROJEKT RED, Cooler Master, Komputronik, Morele.net, MSI, RTV EURO AGD, SilentiumPC, Steel Series, TRUST, World of Tanks, Onet, GRY-Online i arhn.eu, a także Wisła Kraków wraz z sekcją e-sportową i kilkoma zawodnikami pierwszej drużyny.

To jednak nie koniec gry! Wesprzeć najmłodszych można nadal na www.szlachetnapaczka.pl oraz na www.akademiaprzyszlosci.org.pl.

źródło: informacja prasowa Szlachetnej Paczki

20 maja 2020