Niepełnosprawność, Video

Zdejmij bombkę. Wesprzyj Fundację JiM działającą na rzecz osób autystycznych

Fundacja JiM, działająca na rzecz osób autystycznych, zainicjowała kampanię społeczną „Jak przetrwać święta?”. Celem kampanii jest budowanie świadomości na temat autyzmu. 

Okres świąteczny stał się tutaj motywem przewodnim nie bez przyczyny. Ze względu na liczbę bodźców jakie mają na nas wpływ, święta bywają trudne dla każdego – dla osób w spektrum także, tylko bardziej. W ramach działań powstała seria filmów oraz strona internetowa tylkobardziej.pl, na której można zakupić wirtualną bombkę wspierającą działania Fundacji oraz wziąć udział w aukcji bombek NFT.

Na stronie internetowej projektu pojawiły się filmy z udziałem 15-letniego autystycznego Miłosza z Fundacji JiM. W kampanii odegrał podwójną rolę: bohatera spotów i jednocześnie eksperta świątecznego przetrwania. (Jeden z filmików zamieszczamy.)

Żeby wesprzeć Fundację kwotą 5 zł lub wyższą wystarczy zdjąć bombkę z wirtualnej choinki lub kliknąć przycisk „Wesprzyj teraz”. Pojawi się wtedy krótki formularz do wypełnienia. Po dokonaniu wpłaty otrzymamy wirtualną bombkę, którą będziemy mogli podzielić się w naszych kanałach social media i zaprosić w ten sposób więcej osób do wsparcia działań Fundacji JiM. Przekazane środki zostaną przeznaczone na bieżącą działalność fundacji, w tym m.in. na walkę z wykluczeniem osób w spektrum autyzmu, wsparcie psychologiczne dla ich rodzin oraz zwiększenie orzecznictwa w tym zakresie. Z poziomu formularza możemy również dodać nasze życzenia świąteczne, które pojawią się w zakładce „Wasze Życzenia”.

Osoby, którym nieobce są nowe technologie, będę miały również możliwość zakupu specjalnej bombki stworzonej przez przedszkolaków z Fundacji JiM w formie niewymiennych tokenów NFT. Wszystkie bombki można obejrzeć na stronie tylkobardziej.pl. Żeby dokonać zakupu wybranej pracy wystarczy przejść do platformy OpenSea. Płatności można dokonać zarówno w kryptowalutach, jak i w złotówkach. Aukcje charytatywne tego typu cieszą się coraz większą popularnością na całym świecie i powoli wkraczają również do Polski.

O osobach w spektrum autyzmu pomyślano również na etapie projektowania strony internetowej kampanii. Została stworzona w dwóch wersjach – standardowej oraz przyjaznej osobom w spektrum. Widok można przełączyć z poziomu przycisku Autism-Friendly On/ Autism-Friendly Off.

Pozostańmy więc Autism-Friendly On i zdejmijmy bombkę z choinki!

Źródło: materiały prasowe. Zdjęcie ilustracyjne – fot. Pexels.    

14 grudnia 2021