Niepełnosprawność, Video

Wrocław. Ruszyła kampania społeczna „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!”

Kampania społeczna „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!” na rzecz integracji osób z niepełnosprawnościami ma za zadanie zwiększyć świadomość mieszkańców i mieszkanek Wrocławia na temat funkcjonowania, udogodnień oraz savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji miejskiej.

W ramach kampanii powstało i jeszcze powstanie szereg materiałów (plakaty, filmiki, wywiady, wystawa, itd.), których spójny przekaz zwiększa wiedzę oraz kładzie nacisk na zrozumienie potrzeby udogodnień, z jakich korzystają na co dzień osoby ze szczególnymi potrzebami.

Pomysł kampanii jest efektem spotkań wrocławskiej Grupy Branżowej ds. Osób z Niepełnosprawnościami i Dostępności przestrzeni publicznej oraz usług. Grupa branżowa powstała w listopadzie 2018 r., tworzy ją ponad 30 wrocławskich organizacji pozarządowych, instytucji samorządowych i grono ekspertów z obszaru szeroko rozumianej niepełnosprawności i dostępności.

W imieniu grupy branżowej, operatorami projektu są: Dolnośląska Federacja Organizacji Pozarządowych oraz Federacja Kibiców Niepełnosprawnych.

Źródło: oprac. za Fundacja MIR.

17 sierpnia 2021