Technologia powinna służyć wszystkim. Również seniorom, którzy jednak nie zawsze wiedzą, jak z niej korzystać. Będą mogli się tego nauczyć podczas indywidualnych i bezpłatnych spotkań w Punkcie Cyfrowego Wsparcia Seniora.
Technologia cały czas idzie do przodu. Czasami aż trudno za nią nadążyć. Szczególnie może być to uciążliwe dla seniorów, którzy mimo chęci często nie są w stanie samodzielnie obsłużyć komputera czy smartfona. Natomiast dziś, gdy życie przeniosło się częściowo do internetu, taka umiejętność jest kluczowa.
Punkty Cyfrowego Wsparcia Seniora przeciwdziałają takiemu wykluczeniu. Już w zeszłym roku punkt funkcjonował w Ursynowskim Centrum Kultury „Alternatywy”. Teraz Fundacja NIKA będzie prowadzić zajęcia w Klubie „Przy Lasku” przy ul. Lasek Brzozowy 2 na Natolinie.
W trakcie zajęć osoby powyżej 60. roku życia dowiedzą się, jak obsłużyć smartfona czy laptopa oraz jak poruszać się w internecie. Doradcy wytłumaczą również, jak założyć Internetowo Konto Pacjenta oraz robić zakupy przez internet, a także płacić przez niego. Pokażą także, jak korzystać z maila, Facebooka czy Instagrama.
W zajęciach mogą brać udział seniorzy, którzy do tej pory w ogóle nie mieli do czynienia z technologią cyfrową oraz ci bardziej z nią zaznajomieni. Spotkania są bezpłatne i – co ważne – indywidualne.
– Spotkania indywidualne zmniejszają poczucie wstydu u seniora, a doradca koncentruje się na konkretnych problemach danej osoby, a nie na realizacji jakiegoś mitycznego programu, jak to ma miejsce w przypadku kursów – przekonuje ursynowski ratusz.
Aby wziąć udział w zajęciach, wystarczy umówić się telefonicznie pod nr tel. 720 997 026 – zapisy w poniedziałki i czwartki w godz. 17-20 – lub mailowo na adres fundacja@nika.org.pl. Spotkania trwają 40 minut i są także dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami. Korzystający z pętli indukcyjnej powinni zgłosić to organizatorowi w trakcie zapisu.
Źródło: oprac. za haloursynow.pl. Zdjęcie ilustracyjne – fot. Shutterstock.