News, Seniorzy

Nowa fundacja Biedronki. 10 tys. kart przedpłaconych dla seniorów

Nowo utworzona Fundacja Biedronki zajmie się m.in. przeciwdziałaniem ubóstwu, niedożywieniu i wykluczeniu społecznemu seniorów. W 2020 roku sieć przeznaczy na ten cel 50 mln zł, w kolejnych – do 20 mln euro.

Pierwszym projektem fundacji będą karty przedpłacone na zakupy, które trafią do 10 tys. osób starszych. Projekt, który będzie realizowany we współpracy z Caritas Polska, nosi nazwę „Na codzienne zakupy”. Od kwietnia br. do stycznia 2021 roku seniorzy będą otrzymywać wsparcie finansowe w wysokości 100 zł lub 150 zł miesięcznie na karcie przedpłaconej, którą będzie można płacić za zakupy w sklepach sieci Biedronka.

Karty trafiają do potrzebujących seniorów za pośrednictwem diecezjalnych Caritas. Można będzie nimi płacić za żywność, środki czystości, kosmetyki itd. Karty będą co miesiąc doładowywane kwotą 100–150 zł.

Seniorzy objęci programem pomocowym będą mogli liczyć na opiekę wolontariusza Caritas, który pomoże im w zakupach albo potowarzyszy w codziennych zajęciach. W ramach współpracy obu instytucji będą również mogli uczestniczyć w dodatkowych aktywnościach, np. wspólnych wyjściach czy wyjazdach, które mają służyć wzmacnianiu więzi społecznych i przeciwdziałaniu samotności.

Sieć Biedronka obchodzi w tym roku 25-lecie i powołanie fundacji jest nie tylko sposobem uczczenia tej daty, lecz także wzmocnienia więzi społecznych oraz wypracowywania takich rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania lokalnej społeczności i niosą realną pomoc potrzebującym.

źródło: portal spożywczy

30 marca 2020