Dla osób z niepełnosprawnością praca to szansa nie tylko na zarobienie na życie, ale zdobycie doświadczenia, nowych umiejętności i poznanie nowych osób. Niestety często osoby te są niedoceniane i pomijane podczas rekrutacji. Stąd kampania „Pracodawca z sercem”, mająca na celu łamanie tych stereotypów.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Polsce wynosi zaledwie 28 proc. W Europie średnio jest to 40 proc. Pracodawcy mają opory przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnością. A to wielki błąd, bo – jak mówi Joanna Olszewska pomysłodawczyni kampanii „Pracodawca z sercem” – osoby te są bardzo dobrze wykształcone, znają języki, są sumienne, oddane i mają wiele chęci do pracy.
– Prowadzimy tę kampanię od roku. W tym czasie udało się nam nawiązać współpracę z ponad setką firm, które zatrudniają osoby z różnym stopniem niepełnosprawności – dodaje Joanna Olszewska, prezes BPO Network.
Kampania zakłada zrzeszenie pracodawców, którzy zatrudniają pracowników niepełnosprawnych i wyróżnianie ich e-medalem za zaangażowanie społeczne i budowanie biznesu odpowiedzialnego społecznie. Akcja ma celu także aktywizację osób niepełnosprawnych i pomoc w znalezieniu pracy. Kampanię wsparło Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej.
źródło: oprac. za TVP3