News, Niepełnosprawność

Dobroczynność po polsku. 1 proc. podatku najchętniej przekazujemy na pomoc niepełnosprawnym

Jak wynika z opublikowanego przez Santander Consumer Banku raportu „Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania”, dobroczynność po polsku oznacza przede wszystkim przekazanie 1 proc. podatku dochodowego na wybrany cel dobroczynny. Takiej odpowiedzi udziela aż 54 proc. badanych.

Na kolejnych pod względem ilości wskazań miejscach plasują się: udział w akcjach charytatywnych (Szlachetna Paczka, WOŚP itp.) – 36,4 proc.; wrzucanie pieniędzy do puszek wolontariuszy spotykanych na ulicach, w sklepach itp. – 34,5 proc.; udział w zbiórkach rzeczowych dla potrzebujących – 25,1 proc; wsparcie finansowe przekazywane na konto konkretnej organizacji (biblioteki, muzeum, itp.) – 13,1 proc.

Coraz bardziej popularne stają się także nowoczesne formy wsparcia takie jak zbiórki na portalach charytatywnych, w serwisach społecznościowych czy używanie aplikacji łączących aktywność sportową i dobroczynną. Korzysta z nich już niemal 18 proc. Polaków, w tym aż 44 proc. 30-latków. Najstarsi, czyli osoby powyżej 70. roku życia są przyzwyczajeni do tradycyjnych zbiórek do puszek. Taką odpowiedź wskazało 57 proc. badanych w tej grupie wiekowej.

Z danych resortu finansów wynika, że w ubiegłym roku do akcji „Przekaż 1 %” dołączyło 14,5 mln podatników, dzięki czemu na konta organizacji pożytku publicznego wpłynęły 874 mln zł. Badanie Santander Consumer Banku pokazuje, że przekazując 1% podatku dochodowego najchętniej pomagamy osobom niepełnosprawnym (23,7 proc.) oraz fundacjom walczącym z chorobami np. z rakiem (19 proc.).

źródło: e-Gospodarka

2 maja 2020