Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka i czat internetowy będą czynne całodobowo przez 7 dni w tygodniu. Od 2008 r. telefon zaufania funkcjonował tylko w godzinach urzędowych w dni powszednie. Od 14 grudnia 2020 r. pomoc będzie całodobowa.
Uruchomienie telefonu zaufania i specjalnego czatu internetowego we wszystkie dni tygodnia to wsparcie dla dzieci i młodzieży w odpowiedzi na kryzys systemu psychologicznej opieki zdrowotnej.
Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka wspomogła Telekomunikacja Polska (Orange), dzięki czemu dzwoniący pod numer telefonu zaufania (800-12-12-12) nie ponoszą żadnych kosztów. Z kolei czat internetowy nie wymaga logowania ani instalowania aplikacji. Komunikacja odbywa się na stronie internetowej rzecznika – brpd.gov.pl.
Z badań wynika, że co drugi nastolatek padł ofiarą przemocy rówieśniczej, co szósty się okaleczał, a 7 proc. przyznaje się do próby samobójczej. Sytuacja pogarsza się z roku na rok, a pandemia koronawirusa dodatkowo ją spotęgowała. Natychmiastowej pomocy psychiatrycznej potrzebować może ponad 600 tys. dzieci i młodzieży.
źródło: Salon24