Wykluczenie cyfrowe

“8 dla seniora” w T-Mobile

Zwykle różne firmy, także operatorzy sieci komórkowych, kierują nowe rozwiązania do młodszych klientów, zapominając przy okazji, że przecież z ich usług korzystają ludzie w różnym wieku. T-Mobile, wprowadzając nowe rozwiązanie na infolinii, pokazuje, że pamięta również o seniorach.

Dobrze wiemy, jak uciążliwe potrafi być dzwonienie na infolinię, a jeśli próbuje dokonać tego osoba starsza, może być to naprawdę nie lada wyzwaniem. Trudno zaprzeczyć, że żyjemy w starzejącym się społeczeństwie, a coraz szybszy rozwój technologii sprawia, że niektórzy seniorzy mogą mieć problem z obsługą usług cyfrowych. Jest to często jeden z głównych powodów, dla którego nie chcą z nich korzystać. Dlatego właśnie tak ważne jest, by wprowadzać stosowne udogodnienia, pomagające starszym osobom, dając im komfortowy i wygodny dostęp nie tylko do samej technologii, ale również do informacji, zwłaszcza z zakresu obsługi klienta, usług czy bezpieczeństwa.

T-Mobile, wychodząc naprzeciw potrzebom seniorów, wprowadza dedykowaną obsługę właśnie dla takich klientów, oferując im jeszcze bardziej przyjazną i inkluzywną obsługę klienta. Tyczy się to zarówno możliwości prostego dedykowanej obsługi w drzewie IVR (Interactive Voice Response), jak i wysokiego poziomu kompetencji doradców oraz szerokiego zakresu wsparcia udzielanego na infolinii (szczególnie w obszarze technologii, obsługi urządzeń, usług, procedur czy płatności), a także możliwości dostosowania wielkości czcionki w wysyłanych pismach. By móc skorzystać z takiej obsługi, wystarczy podczas dzwonienia do Biura Obsługi Klienta T-Mobile wcisnąć klawisz 8.

Magentowy operator czynnie stara się zapobiegać cyfrowemu wykluczeniu ze względu na wiek. Jednym z działań podejmowanych przez T-Mobile jest akacja „Sieć Pokoleń”, w ramach której powstał specjalny kurs, przybliżający korzystanie z nowych technologii od podstaw. Operator wspiera też podopiecznych Fundacji „Pod Dębem”, przekazując im laptopy, by seniorzy mogli korzystać z nowych możliwości. Warto również wspomnieć, że w ramach akcji powstała też kampania edukacyjna prowadzona w radiu oraz prasie.

Źródło: oprac. za chip.pl. Zdjęcie ilustracyjne – fot. Shutterstock.

1 marca 2023