Niepełnosprawność

Wrocław. Ruszyła kampania „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!”

We Wrocławiu wystartowała kampania pod tytułem „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!”. Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy i świadomości mieszkańców na temat codziennych potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Magistrat poinformował w komunikacie, że kampania jest efektem spotkań wrocławskiej Grupy Branżowej ds. Osób z Niepełnosprawnościami i Dostępności przestrzeni publicznej oraz usług. Grupa powstała w listopadzie 2018 r., tworzy ją ponad 30 wrocławskich organizacji i instytucji, w tym przedstawiciele Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.

Celem kampanii „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!” jest zwiększenie wiedzy i świadomości mieszkańców Wrocławia na temat codziennych potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Akcja porusza też kwestie udogodnień dla nich, w takich miejscach jak: urzędy, szkoły, parkingi, pojazdy komunikacji miejskiej czy uczelnie – napisano w komunikacie.

W ramach rozpoczętej kampanii przygotowano plakaty, filmy, które będą prezentowane w przestrzeni miejskiej i w internecie. W listopadzie zaplanowano specjalną wystawę.

Źródło: oprac. za onet. Zdjęcie ilustracyjne – fot. Pixabay

11 września 2021