Niepełnosprawność

Udogodnienia dla osób niepełnosprawnych na stacjach PKN Orlen

Grupa ORLEN przywiązuje dużą wagę do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dwa lata temu podpisała Deklarację Partnerstwa stanowiącą zobowiązanie współpracy w ramach Programu Dostępność Plus. Koncern dba o potrzeby osób mających problemy ze swobodnym poruszaniem się na kilku poziomach.

Po pierwsze na ponad 1000 stacji wydzielone są specjalne miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, a podjazdy są specjalnie dostosowane. Ponadto 1350 stacji ORLEN posiada toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (w tym prysznice). Sieć punktów ORLEN jest zresztą bezustannie modernizowana, także po to, aby zapewnić osobom niepełnosprawnym jak największy komfort usług (jak na przykład możliwość płacenia za tankowanie i kupienia dowolnego produktu dostępnego na stacji prosto z okna samochodu z pomocą Mobilnego Kasjera).

Po drugie personel koncernu jest na bieżąco szkolony, aby umiał wyjść naprzeciw potrzebom osób z różnymi stopniami niepełnosprawności. Dlatego od 2011 roku w PKN ORLEN realizowana jest polityka określająca warunki i zasady pracy osób niepełnosprawnych, mająca na celu zrównywanie szans w dostępie do zatrudnienia, dokształcania zawodowego, awansów osób niepełnosprawnych, jak również kształtowania świadomości w zakresie poszanowania praw osób niepełnosprawnych.

Także większość budynków administracyjnych spółki wyposażona jest w windy, toalety, bezstopniowe wejścia do budynków, bramki z kontrolą dostępu przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowo w otoczeniu części budynków administracyjnych zlokalizowane są bezstopniowe wejścia do budynków, podjazdy i wyznaczone miejsca parkingowe dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej.

Osoby tankujące na stacjach ORLEN, w ramach programu lojalnościowego VITAY za dokonane transakcje otrzymać mogą punkty, które następnie wymienić można na konkretne produkty i usługi z Katalogu VITAY.

Punkty spożytkować można również inaczej, pomagając przy tym innym. W tym celu firma umożliwiła włączenie się w różnorodne charytatywne działania swoim klientom. Mianowicie mogą oni przekazywać punkty zebrane w programie VITAY, zamiast na produkty dla siebie – na wsparcie wybranych akcji dobroczynnych. Środki są przekazywane do beneficjentów za pośrednictwem Fundacji ORLEN. W ostatnim czasie oprócz tradycyjnej pomocy dla najbardziej potrzebujących osób doszła również możliwość wsparcia szpitali w walce z pandemią koronawirusa.

źródło: motofakty.pl

1 stycznia 2021