News, Wykluczenie cyfrowe

Będą walczyć z wykluczeniem cyfrowym dzieci

Wykluczenie cyfrowe to coraz poważniejszy problem wśród dzieci. Jest jednak sposób, aby temu przeciwdziałać! Szlachetna Paczka organizuje akcję GRA PACZKA – wielogodzinny stream, podczas którego najpopularniejsi streamerzy będą zbierali pieniądze na pomoc potrzebującym dzieciom.

Analizy dowodzą, że trudność współdzielenia z rodzeństwem i rodzicami sprzętu do nauki zdalnej czy pracy zdalnej ma 25 proc. uczniów. Oznacza to, że w dobie zdalnej nauki aż milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi.

Szlachetna Paczka wraz z partnerami, reagując na bieżące problemy społeczne, w tym nasilające się w wielu rodzinach wykluczenie cyfrowe, zapoczątkowała nową inicjatywę. Ten czas jest jednak wyjątkowy, dlatego forma pomocy również będzie wyjątkowa.

W weekend – od 14 do 17 maja organizowana jest akcja GRA PACZKA – to wielogodzinny stream, na którym pojawią się najlepsi streamerzy i youtuberzy z Polski. Uczestnicy trzy dni bez przerwy będą transmitować swoją rozgrywkę, przy okazji zbierając pieniądze i organizując konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia (łączna wartość nagród sięgnie 50 tysięcy złotych!).

Najważniejsza w akcji jest pomoc dzieciom – dzieciom, które na co dzień nie mogą sobie pozwolić na obejrzenie streamu, ani w ogóle na jakąkolwiek aktywność w Internecie – bo Internetu lub sprzętu zwyczajnie nie mają. Tuż po akcji, Szlachetna Paczka przekaże sprzęt do 50 najbardziej potrzebujących dzieci z Akademii Przyszłości (siostrzanego projektu, który przeprowadza dzieci od porażki w szkole do sukcesów w życiu). Plany są ambitne, bo Szlachetna Paczka i jej partnerzy docelowo chcą dotrzeć do ponad 2000 najmłodszych.

Warto dodać, że inicjatywę GRA PACZKA wspierają największe firmy z branży technologicznej, m.in. AMD, Aorus, ASUS, be quiet!, CD Projekt Red, Cooler Master, Komputronik, MSI, Nvidia, SPC Gear, SteelSeries i World of Tanks.

źródło: GRA PACZKA, Nvidia

9 maja 2020